reklama

Irónia hypermarketu alebo zle načasovaná zmena?

Berte toto ako úvahu, ktorá je možno nelogická ale podľa mňa celkom logická. O futbale, o ktorý sa inak nezaujímam a o slovenskej solidarite.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Idem si dnes po ulici, ponáhľam sa, pretože zase nestíham. Vbehnem v rýchlosti do mestskej knižnice. Zastanem pri okienku a pracovitej tetuške nechám svoje veci do úschovne, pričom viem, že sa nezdržím dlhšie ako 4 minúty. Veď treba stihnúť prednášku, prvákom sa predsa nepatrí flákať to hneď o začiatku. Vybehnem hore schodmi, zhrabnem knihu, ktorú potrebujem a postavím sa do radu na zápis knihy. Zvonku počuť cez otvorené okná nadšené výkriky slovenských fanúšikov. Začnem sa usmievať a pomyslím si, že tento týždeň stretávam samých zvláštych ľudí. Vrátim knihu, ktorú mám požičanú, zoberiem novú a bežím zase dolu schodmi. Ešte nikdy som sa nezdržala v knižnice tak extrémne krátko... Beriem svoj kabát a náhlivým krokom sa presúvam na ulicu. Stretávam ľudí so slovenskou zástavou. Hádajú sa, že sa mali stretnúť až na štadióne. Vtedy mi to dôjde. Predsa je dnes streda a večer sa koná historický zápas Slovensko-Rusko. Ja futbal ani nesledujem. Je podľa mňa oveľa zaujímavejšie počúvať komentovanie v rozhlase ako sledovať takúto udalosť. Iba čo zelená upokojuje oči. Ako je ale možné, že sú potom chlapi pred obrazovkou takí agresívni? O tom možno inokedy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ponáhľam sa po Korze a keď dobehnem k Tescu, dav ruských fanúšikov nadšene skanduje a popritom 7 metrov dlhou ruskou zástavou omotáva predajný stánok pečených gaštanov. Rusi spievajú svoju hymnu a pri ich hlasnom Russia, Russia sa len môžem pousmiať. Vtom si všimnem zvláštnu vec. Čo sa to deje s obchodným domom? Nebodaj ho neobaľujú do ruských farieb? A predstavte si to, že áno. Modro- bielo-červený hypermarket. Mohli by to byť síce aj slovenské alebo francúzske farby, ale v tento špecifický deň, keď je v Bratislave toľko Rusov, možno považovať všetko s takými farbami a bez slovenského znaku za nepriateľské. Nepoznám nikoho z Bratislavy, kto by ešte nikdy nenakúpil v dotyčnom obchode. Je to fér voči slovenskej verejnosti? Čo na to hovoria slovenskí futbaloví nadšenci?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mojím cieľom nie je nikoho z iných národov uraziť. Občanov ruskej národnosti si vážim. Teda všetkých, ktorí si to zaslúžia. Moje úvahy sú len čistým postrehom a opisom udalostí jedného špecifického dňa. Hovorí sa tomu paradoxná situácia, ktorá môže byť za určitých okolností aj vtipná, ale práve dnes podľa mňa vtipná nebola.

Ľubica Kováčová

Ľubica Kováčová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som studentka kulturologie na FFUK v Bratislave a rada navstevujem vselijake kulturne podujatia, milujem hudbu, fotografiu a dobrych ludi, ktori sa nikdy nezabudnu usmievat... Zoznam autorových rubrík:  FilmHudbaDivadlošportSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu